mLegitymacja szkolna
mLegitymacja
Legitymację szkolną wydaje się także w postaci dokumentu mobilnego, o którym mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel (Dz. U. poz. 1234), jako „mLegitymację szkolną”:
1) uczniowi pełnoletniemu;
2) uczniowi niepełnoletniemu, jeżeli rodzice tego ucznia nie wyrazili sprzeciwu.
Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej legitymacji szkolnej, tj. do 30 września następnego roku kalendarzowego.
Wydawanie/Uruchomienie mLegitymacji
Aby uruchomić mLegitymację należy:
- wykonać scan zdjęcia legitymacyjnego (stosując się do ogólnych zasad prawidłowego zdjęcia do dokumentów). Zdjęcie musi spełniać wymogi zdjęcia dokumentowego
w formacie JPG lub JPEG o rozmiarze max. 5mb i wymiarach minimum 500x600 px. - zdjęcie należy podpiąć pod konto ucznia zgodnie z instrukcją dla rodzica – sposób dodawania zdjęć do legitymacji - zamieszczoną na stronie szkoły,
- pobrać Aplikację mObywatel i potwierdzić regulamin,
- po otrzymaniu z sekretariatu szkoły kodu (QR) i hasła aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu,
- w aplikacji mLegitymacja szkolna zeskanuj otrzymany kod QR oraz wpisz hasło
do aktywacji mLegitymacji.
Unieważnienie mLegitymacji
mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:
- na wniosek rodziców ucznia/opiekuna prawnego/pełnoletniego ucznia w przypadku:
- utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzenia,
- niepoprawnego działania,
-utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna. mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia - w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować pracownika sekretariatu szkoły
- na wniosek rodziców/opiekuna prawnego niepełnoletniego ucznia sprzeciwiających się wydaniu nLegitymacji.
- z urzędu w przypadku:
- utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej,
- przejścia ucznia do innej szkoły.
Instrukcja dla rodzica - sposób dodania zdjęć do legitymacji